en LÅNG tankestund

har jag unnat mig...
och det var välbehövligt, en liten stund se över vart i livet jag är på väg och vad jag egentligen söker, och vill fylla mina dagar med!

och jag har kommit fram till att all dimma snart är borta, och att jag ser lite mer än bara fötterna, jag ser nu en bit av vägen också!

sommaren är här på riktigt och det känns så otroligt underbart!

mina tankar då, vad behöver en människa för att må bra?

jo det första och största:
KÄRLEK
man behöver känna kärlek, man behöver bli uppskattad, för den man är och det man gör!
man behöver vardags rommantik! alla små ögonblick i vardagen av kärlek, göra det där lilla extra för någon, att få det lilla extra mysiga en helt vanlig vardag.

VÄNNER
äkta vänner, det behövs, någon som känner en väl, någon som kan stötta och hjälpa när det behövs.
och de riktiga vännerna är väldigt sällsynta!
Men ibland har man tur och hittar de få "ÄKTA PÄRLORNA" för som pärlor är de...

VÄRME
det är något som jag vill ha mycket av, så frusen som jag är... :)
och det är något som man bör ge och få!

GLÄDJE
som man får av att umgås med sina nära och kära, alla roliga stunder!

JOBB
så att man verkligen kan njuta av ledigheten och då hitta på roliga saker!
och sedan är ju pengar väldigt roligt att ha, eller nej förresten, det är en trygghet att ha, det roliga är att spendera dem.. hihi!

HEM
ett tryggt och mysigt hem, det är väldigt viktigt!
ett litet kryp in, där man kan känna sig trygg! Där man bara kan vara!
och gärna att kunna dela det med någon som man triv ihop med!

NÅGON ATT DELA ALLT MED
så att de ensamma stunderna inte blir så ensamma, och att det finns någon att dela de roliga med, någon som skrattar med en, och någon som gråter med en när det är jobbigt!
någon som är ganska lika i alla olikhet, och som tycker ganska lika om det mesta andra...


så mycket längre hann jag inte, men en kort sammanfattning blev det iaf.
så nu ska jag ägna mig åt annat!!

hoppas du får en bra eftermiddag!
puss //Linda

Kommentarer
Postat av: Milla

Tack ska du ha, vännen! =)



Tänkvärt inlägg! Eller egentligen helt självklart, men man är nog inte alltid så klarsynt..



Hur går det på jobbfronten? Blir det nåt frisörjobb i sommar? =)



Kram på dig!

2009-05-11 @ 21:29:26
URL: http://baramittlillaliv.blogg.se/
Postat av: Milla

Tack ska du ha, vännen! =)



Tänkvärt inlägg! Eller egentligen helt självklart, men man är nog inte alltid så klarsynt..



Hur går det på jobbfronten? Blir det nåt frisörjobb i sommar? =)



Kram på dig!

2009-05-11 @ 21:51:43
URL: http://baramittlillaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0