staden genom nya ögon, vårkänslor och undervikt!

det var ett tag sedan jag hade varken ork eller tid till min lilla blogg.
livet har varit ett totalt kaos ett tag nu.. men nu äntligen TAR jag mig lite tid att pyssla lite och berätta om mitt liv...

upp som en sol (verkade det som livet gick) och ner som en pannkaka (märkte jag efter en stunds sötma att det gick)
så som mitt liv varit de senaste dagarna tror jag inte att någon någonsin kommer vilja ha det...

men nu känns det som att det börjar gå uppför igen, men jag vågar inte ens hoppas,

Lilla jag är nu en mycket sliten och för stunden nere 20 åring som väger 4 kg för lite, allt jobbigt i livet får mig att glömma eller strunta i maten, därav så har jag tappat några kilon och skulle nog nu räknas som underviktig,(enligt BMI) men men, just nu verkar det ju som att det går uppåt igen...

jag har ju fått min egna lägenhet och jag ser lite ljus igen, även om jag har sådan J'vla separations ångest över att flytta ifrån vårt radhus som jag trivs så bra i och att jag nu för första gången i livet ska bo själv, eller det är inte att bo själv som gör att det känns jobbigt det är att jag ska bo utan oskar som känns så himmla konstigt, människan har ju under  4års tid alltid varit inom räckhåll (nästan).
Att han inte längre är "MIN" känns  så konstigt, även om det är vad vi båda har kommit överräns om tillsammans så är det lite jobbigt, allla frågor som kommer som man känner att man egentligen inte kan ställa och saker som man vill men inte kan...

så som, kommer vi fortfarande att träffas ofta?
kommer vi att kunna kolla på film ihop en vanlig veckodag?
kommer din nya tjej acceptera att vi är vänner?
kan jag fortfarande få en kram då och då?
får jag ringa dig när jag vill?
hjälper du mig om jag behöver hjälp?

ja, som sagt, Livet är ett Märkligt ting...

ena stunden är det så självklart, för att andra stunden vara katastrof, nästan borta...

som vanligt gör jag det igen, hoppar mellan ämnen...

jag hade förresten sommarkänsla i kroppen idag, det var sol ute och det såg så fint ut, jag har verkligen öppnat ögonen och ser nu på Lidköping på ett helt annat sätt.

från början så trivdes jag inte alls, (trivs fortfarande inte så bra men det är bättre), från början så såg jag Lidköping lite mer som en tillflyktsort bara för att slippa två saker som gjorde att jag totalt höll på att bryta ihop... därför så känndes det bara som att jag var TVUNGEN att flytta hit för att slippa de, som att jag inte hade något val och eftersom att det inte är någon stor stad så tycker jag det är tråkigt, (jag som hatar att gå på stan vill ju att ALLT ska finns när jag väl gör det, så att det blir kort och smärtfritt och man hittar det man ska ha utan att behöva leta.)
men idag så såg jag faktiskt att det är fint här i stan, lite skitigt bara (Lidköpingsbor skärp er...)

jag längtar nu bara tills det börjar grönska och man kan ta fram vårjackan, det känns somatt livet kanske blir lite lättare då!

jag hade faktiskt kjol här om dagen, fick ett ryck när vårkänslan kröp sig på, fågelsång och sol.

nej, nu ska jag fortsätta att laga lite mat, ska äta bakpotatis(min favvo) och rostbiff!
mums!

hoppas du har en underbar kväll/natt!
puss//Linda

Kommentarer
Postat av: elin

ja tänk så härligt med våår :D resten kommer att lösa sig :)

2009-03-17 @ 10:27:47
URL: http://meandother.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0