schack, snus och öland, Min dag på jobbet!

Lite chokad blev jag igår, då fick jag veta att min Lillebror Filip som spelar schack, har varit med och tävla en del och nu kommit så högt upp att han ska åka till östersund och göra den sista deltävlingen, och vinner han den så får han åka till stockholm och Globen för att tävla!
Gud vad STOLT jag är över dig Filip!
herregud, jag kan ju inte ens spela schack... känner mig ganska oallmänbildad...

men grattis till dig iaf, min söta bror jag håller tummarna så hårt att de blånar :)




En annan roligt sak som hände mig i går (MAMMA, sluta läsa här...)var ju när jag skulle handla lite snus på ica igår, eftersom att det ska partas till ordentligt ikväll! så frågade kassörskan självklar om leg. och jag visade snällt upp mit körkort, och hon tittar frågande på mig och upplyser mig om att det är 18 års gräns på tobak. Ja, säger jag och tittar på henne med en säkert lika frågande blick, vad är problemet??
hon svarar att jo man måste ha fyllt 18 år. och mummlar, 89 för sig själv medan hon granskar mitt körkort!
jo, men jag fyller ju 20 nu, svarar jag, hon tittar upp och ger mig körkortet utan att säga någonting.
jag tror att hon skämdes lite...
men efter mycket om och men ,så kunde jag gå ut och sätta mig i min fina bil med snusdosan i påsen med övriga varor och åka hem och baka inför mitt kalas!

Catch Snus






















Nu, idag fick jag ett ryck och planerade min semester för i sommar, om jag har någon vill säga,
jag ska bila ner till Öland och tälta lite var stans och se det vackra öland (eller vad vet jag, jag har aldrig varit där...)
men jag tänkte att jag kanske kunnde upptäcka något nytt?!?!
det ser ju fint ut på bild iaf, sedan blev jag ju lite kär i öland efter att ha läst boken skummtimmen som utspelar sig på öland, så jag måste ju få se om det ser ut  så som jag fantiserat om, och om platserna finns på riktigt?
jaja, ska bara hitta någon som vill föja med mig också, kanske inte är så jätte kul att åka själv...
så, vill DU följa med mig så kan du väll lämna en notering/kommentar om det bara!!
visst ser det lockande ut!!!


ha en bra dag!
för nu ska jag jobba vidare!
puss//Linda

Kommentarer
Postat av: Daniel

Härmed anmäler jag mitt intresse för att deltaga i ovanstående ölandsutflykt under sommaren.







Ps. Jag paxar framsätet Ds.

2009-02-20 @ 13:58:57
Postat av: mamma

Hur visste du att Filip hade varit och spelat schack? Vi kan mycket som du inte vet. Hör av dig när du vet hur påsken blir. Om du ska boka biljett måste du bestämma dig snart. Jag är ledig hela påsken. Sedan har de lovat två dm snö i helgen. Vi kommer aldrig tina fram, det är sjukt mycket snö. Puss & kram mammma (som också kan spela schack de du)

2009-02-20 @ 22:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0