knulla, cancer, döden

Livet...det är en underlig sak, eller tillstånd eller vad säger man egentligen???

märkligt är det iaf. efter att ha hört Millas redogörelse för hur osannoligt det egentligen är att man verkligen blir gravid, och att när man väl fått ett liv i en kropp på denna jord så kan man ju inte heller ta någontilng för givet...

Det har lilla Linda fått erfara under både förra året och detta år, det lilla som än har varit.

Det började förra året i juli, när jag fick "diagnosen" leukemi, blodcancer, vilket resulterade i att jag under 3 dgar fick springa till sjukhuset med prover hej och hå, lämmna blod och må dåligt, för att sedan under 3 veckor bara vänta och ha dödsångest och må piss och fick rekommendationen att dricka coca cola för att bli lite piggare... efter dessa veckor så kom provresultaten, att jag hade INTE cancer i blodet, men jag hade lågt blodtryck, vilket var helt ofarligt, och de i stället stälde diagnosen "tristess " ironiskt... så jag blev då rekommenderad att göra mer roliga saker i vardagen, vilket jag började göra och vips, Linda hade roligare....

I oktober förra året så upptäckte jag en förändring på mitt bröst, vilket personalen på vårdcentralen tyckte att vi skulle kolla upp ordentligt, så jag blev skickad till KSS Skövde på mamografi, där jobbar för övrigt en underbar personal, och de röntgade och gjorde ultrljud, ville även sticka för att känna men jag föredrog att låta bli om det inte var nödvändigt, så de kollade extra noga med ultraljudet på den "knöl" de hittat, konstaterade att det inte är något farligt men att den ska hållas under observation, vilket den nu görs, i går så hade jag en undersökning och fann knölen mycket tydligare än vad jag tidigare gjort, så jag behöver nog åka till sjukhuset snart igen, tönkte att jag skulle vänta ett tag till och kolla lite  extra
själv.

i december i år så var jag med i en bilcrash, klarade mig väldigt bra i det stora hela, bara blåmärken efter bältet och vätska i ena armbågen, men det försvann ganska snart, men det som stannade längre var huvudvärken och nacksmärtorna efter flaskan som träffade mig i huvudet.
så i morgon ska jag till vårdcentralen för att kolla upp varför jag har sådant tryck i huvudet stundvis, varför jag hela tiden blöder näsblod och närminnet inte fungerar som det ska...

Jag har verkligen inte en lugn stund i mitt liv...
men jag hoppas verkligen att detta vänder nu!!!

sov gott// LINDA

Kommentarer
Postat av: Sabina

Du är så stark och vi tycker så mycket om dig!



Se till att allt det jobbiga vänder nu och lev det liv du är värd =D

2009-02-01 @ 21:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0